Linia lotnicza uznała ją zbyt zbyt grubą. Poszło o koszty transportu "dodatkowych kilogramów"

🕓 16.06.2019
📂 Ze swiata
👁 128
🗨
Aerofłot uznał stewardessę za nazbyt grubą. Wyrok sądu  Ze świata

Sąd oddalił skargę o dyskryminację ze względu na wygląd, złożoną za pośrednictwem stewardessę, którą linie Aerofłot uznały za zbyt grubą. Przewoźnik przedstawił koszty przewozu "dodatkowych kilogramów" pracownika a mianowicie podała w środę tv Dożd. Rejsy zagraniczne rosyjskiego przewoźnika mają być obsługiwane jedynie przez stewardessy powyżej 40. roku życia, noszące ubrania w rozmiarze niższym niż 46.

Stewardesa Irina Jerusalimska oskarżyła Aerofłot o dyskryminację ze aspektu na wygląd zewnętrzny.

Dyskryminujące wymagania?

W 2016 roku pracownicy tejże rosyjskiej linii lotniczej zostali poinformowani, że rejsy zagraniczne będą obsługiwane jedynie przez stewardessy poniżej 40. roku życia, noszące ubrania przy rozmiarze mniejszym niż 46. Stewardessy, które nie spełniają tych wymogów, mogą obsługiwać tylko loty krajowe, jak oznacza, że zarobią mniej. Linia zaczęła zbierać wiadomości o rozmiarze odzieży noszonej przez stewardessy.

Linie lotnicze kontra leginsy. Zobacz, o co idzie w tym sporze

Jerusalimska zwróciła się do sądu o uznanie tego postulatu za dyskryminujący. Stewardessa wnioskowała o wypłatę przez Aerofłot miliona rubli (ok. 70 tys. zł) w ramach odszkodowania za straty moralne oraz domagała się rekompensaty różnicy w wynagrodzeniu.

- Przyczyną mojego przekazania bynajmniej nie są moje kompetencje, lecz moje "gabaryty" - napisała w skardze.

Sąd nie znalazł fundamentów do uznania roszczeń stewardessy i orzekł, że wyzwania Aerofłotu są zgodne wraz z prawem. Jerusalimska zapowiedziała apelację.

Pod koniec lutego Radio Swoboda informowało, że kilka stewardes pracujących na rzecz Aerofłotu podało swojego pracodawcę do sądu, oskarżając zarząd spółki o dyskryminację pracowników z uwagi na wygląd zewnętrzny jak i również wiek.

Kosztowne kilogramy

Aerofłot nie zgadza się z zarzutami o dyskryminację. Przedstawiciele przewoźnika twierdzą, hdy większe rozmiary ciała podwładnych utrudniają pracę w ograniczonej przestrzeni, jaką jest pokład samolotu, a zgrabna sylwetka to warunek konieczny, jeżeli chodzi o personel pokładowy. Zadeklarowano również, że profil "bezwzględnie kieruje się wzorami rosyjskiego ustawodawstwa".

Ponadto Aerofłot przedstawił ekonomiczne uzasadnienie swoich wymagań.

"Rozmiar odzieży jest bezpośrednio związany z masą ciała konkretnej osoby. Z kolei każde zwiększenie obciążenia na pomoście samolotu zwiększa ilość potrzebnego paliwa. Z tego powodu linia musi ponosić równoczesne koszty" - czytamy po oświadczeniu Aerofłotu. Przewoźnik również przedłożył rachunki, z wskazane jest wynika, że "każdy dodatkowy kilogram (... ) prowadzi do zwiększenia wydatków firmy Aerofłot o 759 rubli (ok. 54 zł) rocznie".

Przedstawiciele linii powołali się również na zapatrywania pasażerów, którzy wolą być obsługiwani przez "młode, mocne i atrakcyjne stewardessy".

Autor: Абдулрашид
Związane z
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
GPW- prognozy Investors TFI dzięki 2017 rok
W środę, 15 lutego, w warszawskiej giełdzie wiało lekką nudą. I jedynie naprawa nastrojów w drugiej połówce sesji pozwoliła głównym indeksom GPW zakończyć dzień na niewielkim plusie. Koniem pociągowym…...
Franciszek apeluje o realizację porozumienia klimatycznego  Ze świata
Auto papieża Franciszka sprzedane w aukcji. Imponująca kwota Papieska rezydencja otwarta. Franciszek odchodzi z Castel Gandolfo Kolej apeluje i wprowadza ważne zmiany. Przez Światowe Dób Młodzieży Papież nie przyjął…...
CSIOZ zerwało umowę na przeprowadzenie systemu e-Zdrowie
Pakiet onkologiczny mnoży zapytania. Będą dodatkowe zadania, lecz czy także pieniądze? Rewolucja w aptekach. Zniknie zawód technika farmaceutycznego? Ministerstwo kontra e-papierosy. "Należy chronić dzieci i młodzież" Choroby nowotworowe…...
Berlin - komunikacja miejska, U-Bahn, S-Bahn, historia
Komunikacja miejska w Berlinie wówczas 10 linii metra, 22 linie tramwajowe, 151 autobusowych, 6 tras promowych jak i również 15 linii S-Bahn. Takimi ostatnimi zarządza spółka-córka niemieckiej kolei Deutsche Bahn, pozostałymi…...
Nie znaleziono