Poznań: zakończył się pierwszy Hack4Europe

Category: inne
27 lipca, 2020

Dwie programy na telefony komórkowe komórkowe jak i równiez logiczna gra komputerowa wygrały konkurs wyprawiony w ramach zakończonego w środę w Gdansku spotkania programistów Hack4Europe – poinformował PAP organizator spotykania Marcin Werla.

Poprzez dwa dób 20 programistów z całego kraju tworzyło programy jak i równiez eksperymentalne aplikacje, wykorzystujące wiadomosci zebrane za posrednictwem Fundację Europeana.

Fundację Europeana tworzą międzynarodowe stowarzyszenia, reprezentujące muzea, archiwa, kolekcje audiowizualne i biblioteki. Fundacja zgromadziła dane odnosnie prawie 20 milionów obiektów dziedzictwa kulturowego z całej Europy. Są to zarówno publikacje, produkcje filmowe jak i zabytkowe budowle, które zostały w sposób wiarygodny przedstawione przez instytucje, które nimi zarządzają.

Oprogramowania tworzono po trzech dzialach: oprogramowanie o największej wartości biznesowej, na temat największych walorach społecznych jak i równiez najbardziej odkrywcze.

W pierwszej kategorii wygrał zespół 1 z firm informatycznych wraz z Poznania, która przygotowała programy na telefony komórkowe komórkowe „Art4Europe”.

„Użytkownik tej aplikacji znajdując się w muzeum robi zdjęcie obrazu telefonem. Na tej podstawie uzyskuje z Europeany dodatkowe informacje o tym obrazie. Jeżeli opis obrazu wydaje sie byc w języku, którego nie zna użytkownik, aplikacja może ten opis przetłumaczyć, co wiecej zamienić dzieki postać audio, czyli przeczytać. Dodatkowo użytkownik może zostać skierowany np. do sklepu internetowego z reprodukcjami obrazu czy książkami sposród opisem obrazu” – powiedział PAP organizator spotkania Marcin Werla.

Po kategorii „Najbardziej innowacyjny pomysł” wygrał wzór o nazwie „Europeana Field Game” stworzony przez zespół poznańskiego Akademickiego Koła Produktów Internetowych.

„Tutaj powstała również aplikacja mobilna, której obiektem jest umożliwienie użycia obiektów dziedzictwa kulturowego do tzw. gier powiatowych. Użytkownicy temu programowi mogą przy uzyciu swoich telefonów wyszukiwać interesujące obiekty dziedzictwa kulturowego zas następnie wirtualnie +upuszczać+ je w powierzchni miasta. Pozostali użytkownicy w zakresie zadań określonych w grze mogą ów przedmioty wirtualnie +zbierać+ zyskując w ten sposób kolejne punkty” a mianowicie wyjaśnił PAP Werla.

W trzeciej firm „Największe oddziaływanie społeczne” bezkonkurencyjnym okazał się projekt dwóch informatyków wraz z Poznania na temat nazwie „Hackmemory”, w ramach, którego powstała logiczna gra www.

Moderator tej gry np. profesor może wybrać obiekty dziedzictwa kulturowego związane z jakimś konkretnym zagadnieniem np. lekcji historii. Z wizerunków tychze obiektów tworzona jest gra logiczna, w którą mogą grać uczniowie. Zbyt każdym razem, gdy połączą oni wyselekcjonowane przez moderatora obiekty dowiadują się atrakcyjnych informacji na temat tych celach.

Projekt tenze został też uznany za najlepszy poprzez samych uczestników spotkania.

4 wyróżnione systemy zostaną oneniane przez specjalistów z Fundacji Europeana jak i równiez porównane wraz z 12 programami opracowanymi podczas trzech pozostalych spotkań w HackEurope, które będą zorganizowane w Barcelonie, Sztokholmie i Londynie. Sposród tej szesnastki cztery najkorzystniejsze oprogramowania zostaną przedstawione przy Bruksceli w trakcie Digital Agenda Assembly, podczas której wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i Komisarz Europejski ds. Agendy Cyfrowej Neelie Kroes nagrodzi zwycięzców. (PAP)

kpr/ abe/

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy