Temat: Motoryzacja

🕓 23.06.2019
📂 Moto
👁 160
🗨
Badanie: podczas upałów spaliny diesli są bardziej trujące  Moto

  • Duży ruch w autosalonach. Te marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Jest sugestia ministerstwa
  • GDDKiA zrywa dokumenty urzędowe z Włochami. Mieli konstruować fragmenty A1 i S3
  • Surowe kary za cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do granicy z Czechami w 5 godzin. Jest umowa na ostatni odcinek A1

Gdy temperatura na zewnątrz przekracza 35 stopni Celsjusza, systemy kontrolujące emisje spalin w samochodach z silnikami Diesla przestają spełniać swoje funkcje - wynika spośród raportu francuskiego Instytutu Paliw i Badań nad Nowymi Źródłami Energii.

"Odnotowujemy wyższe emisje tlenków azotu, ponieważ konfiguracje (systemów kontrolnych silników i układów spalin) nie działają prawidłowo, podczas gdy jest bardzo gorąco" - tłumaczył kierownik instytucji Gaetan Monnier.

"Atmosfera w czasie upałów bardziej reaktywna"

Francuski instytut prowadzi z przedramienia władz tego kraju badania wobec firm motoryzacyjnych na tym, jak wybuchł skandal z manipulacjami, jakich dopuszczał się niemiecki koncern Volkswagen.

Koncerny związane z motoryzacją zagrożone karami. Za nadmierne emisje spalin

Testy drogowe wykazały, że przy temperaturze powyżej 30 stopni Celsjusza spada wydajność samochodowych programów ograniczania emisji szkodliwych kompozycji. Podobnie wygląda sytuacja w trakcie silnych mrozów.

Bloomberg podkreśla, że wyniki tychże badań są bagatelizowane poprzez producentów samochodów. - Mimo że niektóre systemy odrzucić pracują dobrze w skrajnych temperaturach, to jednak ich działanie przynosi efekt a mianowicie ocenia przedstawiciel Renault.

- Wysokie temperatury, mocne nasłonecznienie i zanieczyszczenie powietrza prowadzi do powstawania ozonu, silnie drażniącego gazu, który jest elementem smogu a mianowicie tłumaczy rzeczniczka agencji monitorującej jakość powietrza w stolicy Francji, Charlotte Songeur.

- Tlenki azotu przy powietrzu są generowane zwłaszcza przez ruch drogowy. (... ) Duża część wraz z nich pochodzi z pojazdów z silnikami Diesla - podkreśla.

Afera dieslowa

Afera dieslowa wybuchła przy sierpniu 2015 roku, kiedy w wyniku dochodzenia Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen po raz 1-wszy przyznał się do używania w silnikach Diesla spośród nielegalnego oprogramowania, które zaniżało poziomy emisji toksycznych tlenków azotu. Tzw. urządzenia udaremniające miały być stosowane w 11 mln pojazdów VW i spółek córek firmy, w tym Audi i Porsche. Poza VW przy aferę dieslową uwikłane zostały również inne niemieckie koncerny, między innymi Daimler i BMW.

Wydarzenia te rzeczywiście wpłynęły na spadek famy samochodów z tymi jednostkami napędowymi. Mimo tego przy zeszłym roku pojazdy z silnikami Diesla stanowiły 45 procent sprzedanych egzemplarzy po Europie Zachodniej.

Ponad 300 tysięcy samochodów ma zostać wezwanych do odwiedzenia warsztatów. Są zagrożone pożarem

W maju Komisja Europejska skierowała do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko sześciu państwom członkowskim za niedostateczne działania na rzecz poprawy klasy powietrza. Wśród nich są Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Węgry, Włochy i Rumunia.

KE szacuje, iż co roku na skutek chorób wywołanych zanieczyszczeniem powietrza przy UE umiera ok. 400 tys. osób, a cele dotyczące ograniczenia szkodliwych mieszaniny w powietrzu ustanowione w lata 2005 i 2010 są nadal przekraczane w 23 z 28 państwa członkowskich.

Nowe analizy emisji spalin

W obrębie walki z tym zjawiskiem Bruksela dokonała zmian po prawie. Od 1 września 2017 roku nowe wzory samochodów przed dopuszczeniem do odwiedzenia ruchu w UE powinny przejść bardziej wiarygodne testy emisji spalin, w rzeczywistych warunkach drogowych oraz po ramach nowego rodzaju testów laboratoryjnych.

Nowe testy, RDE (Real Driving Emissions) oraz WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), mają zapewnić bardziej miarodajne wyniki badania emisji spalin i dzięki temu odtwarzać zaufanie klientów na branży motoryzacyjnym.

Według regulacji obowiązujących w całej UE przed wprowadzeniem samochodu osobowego do obrotu wymagana wydaje się jego homologacja: zanim wiadomy model uzyska zezwolenie dzięki sprzedaż, odpowiedni organ krajowy musi wydać zaświadczenie, że prototypy spełniają wszystkie unijne wymogi dotyczące bezpieczeństwa, gwarancji środowiska i zgodności wytwórczości. Dotychczas zanieczyszczenie powietrza badano wyłącznie laboratoryjnie.

Wyniki tych badań odbiegały jednakże w wielu przypadkach od wyników badań przeprowadzanych w rzeczywistych warunkach drogowych, szczególnie jeśli idzie o poziom tlenków azotu i odrobin ultradrobnych, czyli mikroskopijnych cząsteczek substancji o wymiarze mniejszym niż 100 nm.

Badanie emisji zanieczyszczeń przy rzeczywistych warunkach jazdy (badanie RDE), które stało się obowiązkowe od 1 września 2017 roku, polega w pomiarze substancji zanieczyszczających zbytnio pomocą przenośnych systemów pomiaru emisji (PEMS) zamontowanych przy samochodach podczas jazdy dzięki drodze. Innymi słowy, że samochód będzie poruszał się dzięki zewnątrz, na prawdziwej ulicy, według losowo wybranych parametrów, takich jak przyspieszenie, zwolnienie, temperatura otoczenia i ładunek.

WLTP zapewniać posiada dane liczbowe na rzecz zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, które istnieją bardziej reprezentatywne dla rzeczywistych warunków, z korzyścią gwoli konsumentów i organów regulacyjnych, zarówno na poziomie UE, jak i poziomie krajowym. Dzierży to stanowić większą zachętę do rozwoju paliwooszczędnych i niskoemisyjnych technologii.

Autor: RoninGT
Moto
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Autonomiczne samochody Apple
Apple w liście skierowanym do amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (ang. National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) napisało, że firma jest zaangażowana w rozwój systemów autonomicznej jazdy i jest podekscytowana…...
Atak nożownika w Londynie w Russell Square
Jedna ofiara śmiertelna i 5 osób rannych - wówczas dotychczasowy bilans ataku, do odwiedzenia jakiego doszło w Londynie przy Russell Square. Około godz. 23. trzydzieści czasu polskiego zaatakował w tym miejscu…...
ASA: dyskryminacja musi zniknąć spośród reklam  Ze świata
Reklamy nie mogą pogłębiać społecznych stereotypów, dlatego spoty pokazujące mężczyzn, jacy nie potrafią sprzątać i kobiety zmuszone do czynienia porządków, powinny być mocniej kontrolowane - uważa brytyjska organizacja zajmująca się nadzorem morzem…...
Apple pokazało nowe iPhone’y jak i również zegarek Watch Series czterech  Tech
Firma Apple zaprezentowała w środę w Cupertino trzy nowe wzory iPhone’a - XS, XS Max oraz XR. Dużym wydarzeniem była również przedstawienie premierowe inteligentnych zegarków Apple Watch Series 4, wyposażonych w szczególności…...
Apel do górników o przyjęcie porozumienia w KW  Surowce
Górnicy z Kompanii Węglowej poznali w poniedziałek projekt porozumienia, poprzedzającego przekazanie kopalń Polskiej Grupy Górniczej. Minister energii zaapelował o akceptację porozumienia. Sprzeciwia się wstecz związek Kadra - jeden z trzynastu uczestniczących…...
Andrzej Duda o przyjęciu  w Polsce - Davos 2018  Waluty
Szykują się zmiany w strefie euro. "Porozumienie jest w wyciągnięcie ręki" Merkel na temat reformie strefy euro: Niemcy gotowe do kompromisów Morawiecki: przyjęcie euro w bliskiej przyszłości to igranie…...
Analitycy BZ WBK: emeryci wracają do pracy  Pieniądze
Projekt budżetu w 2019 rok do komisji sejmowych Koniec ze zmianą czasu? Komisja Europejska zaprezentuje propozycję W tę niedzielę zrobisz zakupy. Potem przewlekła przerwa Gospodarka rośnie, jednak inwestycje rozczarowały Coca-Cola…...
Ambasador Wielkiej Brytanii: nikomu nie zamkniemy drzwi przed nosem
Nie stanie się zwodzonego mostu na kanale La Manche. Cenimy to, co wnoszą do Obszernej Brytanii obywatele krajów "27", w tym Polacy. W pewno nie zamkniemy nikomu drzwi przed nosem a mianowicie…...
Nie znaleziono