Temat: Motoryzacja

🕓 23.06.2019
📂 Moto
👁 55
🗨
Badanie: podczas upałów spaliny diesli są bardziej trujące  Moto

  • Duży ruch w autosalonach. Te marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Jest sugestia ministerstwa
  • GDDKiA zrywa dokumenty urzędowe z Włochami. Mieli konstruować fragmenty A1 i S3
  • Surowe kary za cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do granicy z Czechami w 5 godzin. Jest umowa na ostatni odcinek A1

Gdy temperatura na zewnątrz przekracza 35 stopni Celsjusza, systemy kontrolujące emisje spalin w samochodach z silnikami Diesla przestają spełniać swoje funkcje - wynika spośród raportu francuskiego Instytutu Paliw i Badań nad Nowymi Źródłami Energii.

"Odnotowujemy wyższe emisje tlenków azotu, ponieważ konfiguracje (systemów kontrolnych silników i układów spalin) nie działają prawidłowo, podczas gdy jest bardzo gorąco" - tłumaczył kierownik instytucji Gaetan Monnier.

"Atmosfera w czasie upałów bardziej reaktywna"

Francuski instytut prowadzi z przedramienia władz tego kraju badania wobec firm motoryzacyjnych na tym, jak wybuchł skandal z manipulacjami, jakich dopuszczał się niemiecki koncern Volkswagen.

Koncerny związane z motoryzacją zagrożone karami. Za nadmierne emisje spalin

Testy drogowe wykazały, że przy temperaturze powyżej 30 stopni Celsjusza spada wydajność samochodowych programów ograniczania emisji szkodliwych kompozycji. Podobnie wygląda sytuacja w trakcie silnych mrozów.

Bloomberg podkreśla, że wyniki tychże badań są bagatelizowane poprzez producentów samochodów. - Mimo że niektóre systemy odrzucić pracują dobrze w skrajnych temperaturach, to jednak ich działanie przynosi efekt a mianowicie ocenia przedstawiciel Renault.

- Wysokie temperatury, mocne nasłonecznienie i zanieczyszczenie powietrza prowadzi do powstawania ozonu, silnie drażniącego gazu, który jest elementem smogu a mianowicie tłumaczy rzeczniczka agencji monitorującej jakość powietrza w stolicy Francji, Charlotte Songeur.

- Tlenki azotu przy powietrzu są generowane zwłaszcza przez ruch drogowy. (... ) Duża część wraz z nich pochodzi z pojazdów z silnikami Diesla - podkreśla.

Afera dieslowa

Afera dieslowa wybuchła przy sierpniu 2015 roku, kiedy w wyniku dochodzenia Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen po raz 1-wszy przyznał się do używania w silnikach Diesla spośród nielegalnego oprogramowania, które zaniżało poziomy emisji toksycznych tlenków azotu. Tzw. urządzenia udaremniające miały być stosowane w 11 mln pojazdów VW i spółek córek firmy, w tym Audi i Porsche. Poza VW przy aferę dieslową uwikłane zostały również inne niemieckie koncerny, między innymi Daimler i BMW.

Wydarzenia te rzeczywiście wpłynęły na spadek famy samochodów z tymi jednostkami napędowymi. Mimo tego przy zeszłym roku pojazdy z silnikami Diesla stanowiły 45 procent sprzedanych egzemplarzy po Europie Zachodniej.

Ponad 300 tysięcy samochodów ma zostać wezwanych do odwiedzenia warsztatów. Są zagrożone pożarem

W maju Komisja Europejska skierowała do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko sześciu państwom członkowskim za niedostateczne działania na rzecz poprawy klasy powietrza. Wśród nich są Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Węgry, Włochy i Rumunia.

KE szacuje, iż co roku na skutek chorób wywołanych zanieczyszczeniem powietrza przy UE umiera ok. 400 tys. osób, a cele dotyczące ograniczenia szkodliwych mieszaniny w powietrzu ustanowione w lata 2005 i 2010 są nadal przekraczane w 23 z 28 państwa członkowskich.

Nowe analizy emisji spalin

W obrębie walki z tym zjawiskiem Bruksela dokonała zmian po prawie. Od 1 września 2017 roku nowe wzory samochodów przed dopuszczeniem do odwiedzenia ruchu w UE powinny przejść bardziej wiarygodne testy emisji spalin, w rzeczywistych warunkach drogowych oraz po ramach nowego rodzaju testów laboratoryjnych.

Nowe testy, RDE (Real Driving Emissions) oraz WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), mają zapewnić bardziej miarodajne wyniki badania emisji spalin i dzięki temu odtwarzać zaufanie klientów na branży motoryzacyjnym.

Według regulacji obowiązujących w całej UE przed wprowadzeniem samochodu osobowego do obrotu wymagana wydaje się jego homologacja: zanim wiadomy model uzyska zezwolenie dzięki sprzedaż, odpowiedni organ krajowy musi wydać zaświadczenie, że prototypy spełniają wszystkie unijne wymogi dotyczące bezpieczeństwa, gwarancji środowiska i zgodności wytwórczości. Dotychczas zanieczyszczenie powietrza badano wyłącznie laboratoryjnie.

Wyniki tych badań odbiegały jednakże w wielu przypadkach od wyników badań przeprowadzanych w rzeczywistych warunkach drogowych, szczególnie jeśli idzie o poziom tlenków azotu i odrobin ultradrobnych, czyli mikroskopijnych cząsteczek substancji o wymiarze mniejszym niż 100 nm.

Badanie emisji zanieczyszczeń przy rzeczywistych warunkach jazdy (badanie RDE), które stało się obowiązkowe od 1 września 2017 roku, polega w pomiarze substancji zanieczyszczających zbytnio pomocą przenośnych systemów pomiaru emisji (PEMS) zamontowanych przy samochodach podczas jazdy dzięki drodze. Innymi słowy, że samochód będzie poruszał się dzięki zewnątrz, na prawdziwej ulicy, według losowo wybranych parametrów, takich jak przyspieszenie, zwolnienie, temperatura otoczenia i ładunek.

WLTP zapewniać posiada dane liczbowe na rzecz zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, które istnieją bardziej reprezentatywne dla rzeczywistych warunków, z korzyścią gwoli konsumentów i organów regulacyjnych, zarówno na poziomie UE, jak i poziomie krajowym. Dzierży to stanowić większą zachętę do rozwoju paliwooszczędnych i niskoemisyjnych technologii.

Autor: RoninGT
Moto
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
GPW- prognozy Investors TFI dzięki 2017 rok
W środę, 15 lutego, w warszawskiej giełdzie wiało lekką nudą. I jedynie naprawa nastrojów w drugiej połówce sesji pozwoliła głównym indeksom GPW zakończyć dzień na niewielkim plusie. Koniem pociągowym…...
Gotówka, fintech, bankomaty - wyrok prezesa Diebold Nixdorf
Od lat mówi się o tymże, że za kilka lub kilkanaście lat gotówka może zniknąć. Zdaje się wówczas potwierdzać fakt, iż ciebie dążą do obrotu bezgotówkowego, gdyż służy to transparentności transakcji.…...
Franciszek apeluje o realizację porozumienia klimatycznego  Ze świata
Auto papieża Franciszka sprzedane w aukcji. Imponująca kwota Papieska rezydencja otwarta. Franciszek odchodzi z Castel Gandolfo Kolej apeluje i wprowadza ważne zmiany. Przez Światowe Dób Młodzieży Papież nie przyjął…...
CSIOZ zerwało umowę na przeprowadzenie systemu e-Zdrowie
Pakiet onkologiczny mnoży zapytania. Będą dodatkowe zadania, lecz czy także pieniądze? Rewolucja w aptekach. Zniknie zawód technika farmaceutycznego? Ministerstwo kontra e-papierosy. "Należy chronić dzieci i młodzież" Choroby nowotworowe…...
Co zrobić, by uniknąć napadu hakerów  Tech
W ostatnich kilku tygodniach dociera do nas coraz większą ilość wiadomości informacji o atakach hakerskich. Ich ofiarami są metrów. in. klienci banków. Doradzamy co zrobić, by ustrzec się przed nimi jak…...
Brexit - komentarze brytyjskiej alei - opinie Brytyjczyków
Choć w Londynie według wczorajszych nawałnicach nie dzierży już śladu i świeci słońce, wielu Brytyjczyków widzi ten dzień tylko w czarnych barwach. Brexit stał się faktem. Zazwyczaj pełna ludzi Oxford Street…...
Berlin - komunikacja miejska, U-Bahn, S-Bahn, historia
Komunikacja miejska w Berlinie wówczas 10 linii metra, 22 linie tramwajowe, 151 autobusowych, 6 tras promowych jak i również 15 linii S-Bahn. Takimi ostatnimi zarządza spółka-córka niemieckiej kolei Deutsche Bahn, pozostałymi…...
Autonomiczne samochody Apple
Apple w liście skierowanym do amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (ang. National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) napisało, że firma jest zaangażowana w rozwój systemów autonomicznej jazdy i jest podekscytowana…...
Nie znaleziono