Krótka historia maszyny przetwarzającej karty kredytowe

Krótka historia maszyny przetwarzającej karty kredytowe
16 października 2020

Karty płatnicze, podobnie jak karty kredytowe i debetowe, są tak wszechobecne, że myślenie o czasach, w których ich nie używaliśmy, wydaje się prawie niemożliwe. Jednak w ogólnym rozrachunku są one całkiem nowym wynalazkiem. Historia pierwszej karty kredytowej zaczyna się od rachunku w restauracji i zapomnianego portfela. Historia jest taka: biznesmen zabrał kilku klientów na kolację w 1949 roku, zapomniał portfela i tak narodziła się karta Diners Club.

Chociaż nie była to pierwsza karta płatnicza wydana przez instytucję finansową, z pewnością był to początek tego, co obecnie znamy jako karta kredytowa. Ponieważ karty kredytowe zaczęły być coraz częściej używane, potrzebny był sposób na ich prawidłowe ładowanie i śledzenie. Z tej konieczności narodziła się maszyna do przetwarzania kart kredytowych.

Pierwsze maszyny

Pierwsze maszyny nie były nawet maszynami – przynajmniej nie w sposób, w jaki o nich myślimy. Być może pamiętasz je, ręczne drukarki, które podczas używania wydawały głośny dźwięk. Urzędnicy wypełnili formularz, umieścili go w maszynie, podłożyli kartę pod formularz i uruchomili mechanizm nadruku na formularzu i karcie, aby „nadrukować” numery i nazwisko na formularzu. Ten formularz zostanie podpisany przez klienta i wysłany do banku w celu otrzymania płatności. Niektóre firmy nadal mają pod ręką urządzenie do ręcznego przetwarzania kart kredytowych na wypadek przerwy w komunikacji.

Autoryzacja telefoniczna

Kolejnym krokiem ewolucyjnym w automatach do obsługi kart kredytowych była autoryzacja telefoniczna. Sprzedawcy mogli zadzwonić pod numer telefonu podany na karcie, podać numer karty kredytowej przedstawicielowi i czekać na autoryzację poprzez ustne potwierdzenie. Jak możesz sobie wyobrazić, była to długa transakcja ze względu na czasy oczekiwania, sygnały zajętości i inne ograniczenia. W związku z tym proces ten był zwykle zarezerwowany dla większych transakcji.

Terminal punktu sprzedaży został wprowadzony przez Visa w 1979 r. W tym samym roku firma MasterCard wprowadziła pasek magnetyczny, który nadal znajduje się na odwrocie kart kredytowych. Z biegiem lat technologia ta stawała się coraz lepsza i do pewnego stopnia jest nadal najpopularniejszą używaną maszyną do przetwarzania kart kredytowych. Blat znajdujący się w większości sklepów stacjonarnych oparty jest na koncepcji punktu sprzedaży.

Teraźniejszość i przyszłość

Wkraczamy teraz w okres, w którym przetwarzanie kart kredytowych zmienia się w dramatyczny sposób. Mobilne urządzenia do przeciągania, które podłączają się do urządzeń inteligentnych, takich jak telefony i tablety, tworzą bardziej elastyczny sposób akceptowania kart kredytowych. Co więcej, zmieniają się same karty kredytowe. Smartfony umożliwiają konsumentom wprowadzanie informacji do aplikacji lub oprogramowania natywnego i używanie telefonu jako urządzenia płatniczego.

Karty kredytowe są teraz wyposażone w chipy odczytywane przez czytelników, w przeciwieństwie do pasków magnetycznych odczytywanych przez czytniki przesuwne. Maszyny do przetwarzania kart kredytowych są w stanie odczytywać chipy, przetwarzać karty zbliżeniowe i inteligentne urządzenia oraz odczytywać paski magnetyczne, a także będą nadal ulepszać sposób przetwarzania transakcji kartami kredytowymi.

Ostatecznie terminale kart kredytowych i karty kredytowe poprawią się wraz ze zmianą potrzeb i wymagań konsumentów. W Allied Wallet dążymy do tego, aby być w czołówce tego postępu technologicznego. Zadzwoń do nas już dziś, aby dowiedzieć się więcej o zmieniających się sposobach akceptowania i przetwarzania płatności kartą kredytową przez sprzedawców.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy