Bank of America: przyszłość jest szybka, inteligentna i bezpieczna

17 lutego 2021
Category: Jeśli Chodzi

Globalny skarbnik rozmawiał z Julie Harris, szefową Global Banking Digital Strategy, Bank of America (BofA), aby poznać jej przemyślenia na temat technologii i przyszłości korporacyjnego skarbu.

Bank of America (BofA) wyraźnie zwraca uwagę na technologię i niedawno ogłosił kilka interesujących zmian – w tym udostępnienie rozwiązania CashPro na Apple Watch. Czy jest to refleksja na temat skupienia się na technologii w organizacji?

Moja rola w Bank of America istnieje, ponieważ chcemy wnieść strategiczny punkt widzenia do naszej strategii cyfrowej na poziomie front office, middle i back office – i we wszystkich liniach biznesowych. Szersza konsumeryzacja wszystkiego, co jest wszechobecne w naszym życiu, sprawia, że ​​nasi dyrektorzy finansowi i skarbnicy korporacyjni oczekują tego samego cyfrowego doświadczenia podczas interakcji z instytucją finansową taką jak nasza. Dlatego w ciągu ostatniego roku utworzyliśmy nowy zespół, aby od początku realizować tę strategię.

Niezależnie od tego, czy jest to telefon komórkowy, smartwatch, tablet, przy biurku, czy coraz częściej przesyłanie plików przez API Connect, jakikolwiek sposób, w jaki klient chce wchodzić w interakcję, Bank of America inwestuje w tę możliwość.

To świetnie, ale wydaje się, że dla wielu skarbników może to być prawdziwy skok do świata jutra. Czy odkrywasz, że skarb korporacji ma prawdziwy apetyt na tę technologię?

Prowadzi spektrum w zależności od wielkości firmy, branży i demografii. Weźmy na przykład to, że w przyszłym roku 60% siły roboczej stanowić będą milenialsi i pokolenie Z! Ta populacja urodziła się cyfrowo i na podstawie swoich doświadczeń oczekuje trzech rzeczy: szybkości, inteligencji i bezpieczeństwa.

Dlatego skupiono się na szybkim, inteligentnym zarządzaniu danymi i informacjami; powiedz mi, co muszę wiedzieć, kiedy muszę wiedzieć, w czasie rzeczywistym. Ale nie zamierzają rezygnować z żadnego zabezpieczenia dla tego poziomu szybkości i poziomu inteligencji.

Jeśli spojrzymy konkretnie na telefony komórkowe, niektórzy klienci umożliwili setkom użytkowników w swojej firmie korzystanie z telefonu komórkowego do takich celów, jak w USA deponowanie czeków i zatwierdzanie płatności. Nasi dyrektorzy finansowi zatwierdzili transakcje za pośrednictwem telefonów komórkowych o wartości ponad miliarda dolarów. Jednak inni klienci nadal mają obawy dotyczące bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzenia mobilnego. Naszą odpowiedzią było stworzenie swego rodzaju programu ambasadorów cybernetycznych, który pomoże klientom zrozumieć, że korzystanie z urządzeń mobilnych w rzeczywistości zwiększa bezpieczeństwo. Prawie 60% naszych klientów wykorzystuje biometrię do logowania się do aplikacji mobilnej, co jest dodatkowym krokiem w zakresie bezpieczeństwa. Aby klienci mogli swobodnie korzystać z telefonów komórkowych, potrzeba edukacji, ale ogólnie Bank of America obserwuje przyspieszenie tempa adopcji.

powiązana zawartość

Bankowość BofA Merrill Lynch zaoferuje w pełni zintegrowany program zarządzania ryzykiem walutowym

Relacje korporacyjno-bankowe BofA Merrill Lynch integruje CashPro z Apple Watch

Co napędza to przyspieszenie?

Oprócz oczywistych korzyści płynących z technologii i elementu konsumeryzacji, dyrektorzy finansowi i skarbnicy ze strony swoich dyrektorów generalnych naciskają, aby ograniczyli ręczne procesy i stali się bardziej wydajni. Miałem jednego klienta, który zwiększył wydajność swojej siły roboczej, stosując inteligentniejsze narzędzia do zastępowania arkuszy kalkulacyjnych, wprowadzania danych i ręcznego wykonywania uzgadniania kont. Dzięki narzędziom mobilnym mogą mieć siłę roboczą, która jest bardziej rozproszona geograficznie, co jest również dużym popytem.

Regulacje w ramach otwartej bankowości napędzały więcej inwestycji w interfejsy API i nadal będą to robić. Może to również mieć wpływ na napędzanie transformacji w obszarach, w których do tej pory odbiór był wolniejszy.

Po prostu zauważam wpływ na siłę roboczą. Czy widzisz, jak zespoły skarbowe sprzeciwiają się technologii, ponieważ postrzegają ją jako zagrożenie dla swoich miejsc pracy?

Absolutnie nie z dwóch powodów. Niemal każdy klient, którego spotykam, chce, aby jego pracownicy stali się bardziej wydajni i wyeliminowali procesy, które nie mają wartości dodanej, takie jak ręczne uzgadnianie kont. Potrzebują do tego zaawansowanych narzędzi cyfrowych, takich jak te, które oferujemy.

Niedawno uruchomiliśmy serię seminariów internetowych na temat trendów i transformacji finansów, płatności w czasie rzeczywistym oraz sposobów przygotowania. Jeden z dyrektorów finansowych powiedział: „Miałem czas, aby zebrać swój zespół razem, zebrać się wokół webinarium i przeprowadzić strategiczną rozmowę, a to dlatego, że używamy teraz narzędzi automatyzujących nasze procesy. W jaki sposób pomagamy naszym zespołom ds. Finansów i skarbu stać się bardziej strategicznymi? Musimy zwolnić ich czas, ponieważ nie powinni zaczynać o 7:30, aby dokonać uzgodnienia konta. Powinni być w stanie przybyć z już uzgodnionym kontem, aby móc przeprowadzić analizę strategiczną.

Jakie są kluczowe rzeczy, których nauczyłeś się w swojej organizacji, jeśli chodzi o transformację i strategiczne pozycjonowanie między działem finansowym a dyrektorem finansowym?

Nasi klienci mówią nam, że cyfryzacja staje się coraz bardziej wyróżnikiem przy wyborze instytucji finansowej. Lub generuje ogólną satysfakcję klienta, nawet ponad relacje z bankierem. Kluczem do sukcesu jest równa siła w relacjach i ofercie cyfrowej, czyli podejście „high tech, high touch naszego banku.

Dlatego dużo mówimy o wrażeniach użytkownika. Jakie to uczucie współpracować z bankiem? Ta interakcja obejmuje kontakt w banku – ludzie muszą czuć się z tą osobą komfortowo. Ale czy mogę wtedy złożyć podpis elektroniczny? Czy mogę przesłać dokument? Czy wszystko, w czym nie chcę lub nie muszę rozmawiać, jest szybkie? Czy to jest bezpieczne? I czy to jest mądre?

Oficjalne dokumenty i zasoby

Badanie Bankowości Transakcyjnej 2019

Płatności Raport z badania przesiewowego sankcji TIS

Płatności Wzmocnienie pozycji strategicznej: Digitalizacja w skarbcu

Netting: wciągający przewodnik po globalnym pojednaniu

Uważamy, że to połączenie zaawansowanej techniki i zaawansowanej technologii, które oczywiście zaczyna się jako konsument, naprawdę przenosi się na dyrektorów finansowych i skarbników. Chcą personalizacji kontaktów z osobą z 30-letnim doświadczeniem, doradzając: „Czy powinienem dostać kredyt konsorcjalny, czy powinienem skorzystać z finansowania strukturyzowanego, jak uwolnić kapitał obrotowy itp. Ta porada jest tak ważna. , ale jeśli nie jest to zalecane, musisz uczynić to naprawdę szybkim, naprawdę inteligentnym, naprawdę bezpiecznym i łatwym do robienia interesów z tobą.

Mając na uwadze powyższe, jakiej technologii mogą szukać skarbnicy i dyrektorzy finansowi i jakich mogą oczekiwać od Bank of America?

Wspomnieliśmy już o CashPro, która jest kluczową platformą cyfrową po stronie komercyjnej korporacji. W ramach tego skupiamy się na czterech obszarach.

Numer jeden to ułatwienie dostępu do każdego aspektu platformy. Możesz być kontrolerem odpowiedzialnym za rejestrowanie informacji lub możesz być dyrektorem z poziomu C, który musi wykonywać KYC dwa razy w roku, więc nie logujesz się codziennie. Musisz jednak uczynić to naprawdę prostym, gdy potrzebujesz dostępu.

Numer dwa to interoperacyjność, o której dużo mówimy, koncentrując się na dostępie w dowolnym miejscu i czasie na dowolnym urządzeniu. Jeśli przez cały dzień jestem zastępcą kontrolera przy moim biurku, prawdopodobnie nie mam problemu ze wszystkimi narzędziami online. Jeśli jestem dyrektorem finansowym i wchodzę na pokład samolotu i muszę zatwierdzić krytyczną płatność, aby móc wysłać zapasy do mojego klienta, chcę móc to zrobić bezpośrednio na telefonie komórkowym telefon lub tablet. Coraz częściej API to obszar, w którym chcę, aby łączyło się to 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dlatego zainwestowaliśmy we wszystkie aspekty tych technologii.

Numer trzy to konsekwentne doświadczenie. W Stanach Zjednoczonych obsługujemy połowę gospodarstw domowych, służymy zamożnym osobom i obsługujemy 77% globalnej listy Fortune 500. Chcemy, aby we wszystkich tych kategoriach marka była spójna, a dobrą rzeczą jest to, że mamy wiele okazji do wykorzystania. Wydajemy 3 miliardy dolarów rocznie tylko na nowe inicjatywy technologiczne i możemy wykorzystać te pieniądze w całej firmie.

Czy to oznacza przesunięcie skarbu z reaktywności na znacznie bardziej proaktywny?

Zdecydowanie myślę, że tak, a kultura będzie niezwykle ważna. Potrzeba wielu zmian wewnętrznych, z udziałem skarbników i dyrektorów finansowych, aby ich zespoły czuły się bardziej komfortowo w korzystaniu z narzędzi cyfrowych i analityki cyfrowej. Konwergencja high-touch i high tech ponownie wychodzi na pierwszy plan. Mamy pulpit nawigacyjny, który pokazuje, jak klienci porównują się w swojej branży, ale nadal chcą, abyśmy często pojawiali się i pokazywali im panel.

Czy kiedykolwiek sądzę, że dojdzie do świata wyłącznie cyfrowego? Nie sądzę, ponieważ to wiedza, którą dzielimy się jako instytucja finansowa, zwłaszcza w tematach, które nie są kluczowym tematem każdego dnia, zawsze będzie potrzebna i kluczowa dla sukcesu organizacji.

Mówiłeś tam dużo o zmianach. To może być niemożliwe pytanie, ale na jakie ramy czasowe patrzysz z tym?

Naprawdę uważamy, że cyfryzacja nie jest inicjatywą. To nie jest program. Bank of America jest w cyfrowej rewolucji. Przyspiesza wdrażanie rozwiązań mobilnych przez naszych klientów komercyjnych i korporacyjnych, więc jest to obszar, w który inwestowaliśmy przez ostatnie kilka lat. Otwarta bankowość napędzała interfejsy API i zaczynamy widzieć trakcję. I tak dalej.

Inwestujemy w technologię, którą wdrażamy każdego dnia. A potem inwestujemy również w technologię, którą zamierzamy wprowadzić za rok, dwa, trzy lata później. A wszystko to biegnie równolegle ścieżkami.

Myślimy również o tym, jak klienci naprawdę chcą konsumować informacje od nas, wychodzić poza transakcje i myśleć o badaniach i informacjach w czasie rzeczywistym za pośrednictwem telefonu komórkowego. A to prawdopodobnie sześć miesięcy, dziewięć miesięcy, dwa lata później. Cyfrowa transformacja naprawdę dopiero się zaczyna!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy